EURO TRUCK Simulator 2

Recenze The Simpsons Game

Asi každý z vás někdy pocítil tu nemohoucnost, když jste měli začít něco psát, a to mluvím i o těch pro někoho proklatých referátech do školy a nebo v ještě horším případě, klasických psychologicky založených slohovek na téma typu „Jakou barvu máte nejraději?“ To byla vždy opravdu síla, i pro mě, kterak píšu recenze a hlavně podobné články co den to den. Tedy snažím se a hlavně, aby z toho zase nebyl všemi “milovaný fejetonek“, že? Teď je ale nakročeno k něčemu jinému, k něčemu k čemu by dokázalo napsat i malé dítě 3 stránky. Vždyť se tentokráte jedná o Simpsonovi, bezkonkurenčně nejznámější a (jak se to vezme) nejtypičtější rodinu na celém světě! To by v tom byl čert, aby jim videohra zkazila jubileum, či se to opět nepovedlo?

Žlutá je dobrá, už je to tak

Letošní herní unikát Simpsnů, měl být opravdu výjimkou z řady minulých her a to už jen pro tu skutečnost, že 20 let je na 18 řad seriálu a přes 400 žlutých epizod opravdu hodně. Leckteří vývojáři vždy slibovali a slibovali, ale EA slíbili konečně pořádně a výsledek stojí za to. Opravdu se konečně nejedná o tuctovou hru, sloužící pouze jako komerční doprovod celovečerního trháku The Simpsons Movie (Simpsonovi ve Filmu). Homer, Marge, Bart, Lisa, Maggie, kdo by je neznal a s tím i jiným šli Electronic Arts hbitě do zbraně.

Parodie lemuje každý roh vaší cesty hrou

Jestli nebyla základem Simpsnů vždy parodie, tak jedině vtip, ale ta parodická část se objevila vždy a všude. Jen letmo vzpomeňme na pivko Duff nebo identicky zpracované známé tváře, objevující se v epizodách jako největší hrdinové. Jenom nová The Simpsons Game disponuje mnoha parodickými sekvencemi, hrami, vždy rozdělenými po epizodách, podle kterých je také rozčleněna sama hra. Naprosto mě dostala Big Super Happy Fun Fun Game, která neuvěřitelně schopně naráží na sérii Pokémon a ostatní všemožné japonské Anime seriály kreslené typem Manga. Dále pak stylovka Mob Rules, kde všichni bojují za vše a ostatní za sebe nebo za nic. V Caninewood se totiž začínají dít věci, to Marge s Maggie v baťohu vzala basebalku do ruky, Scratchy vlastní Nitro Club a Itchy si založil Mouse Trap, kde pořádá každodenně párty s červenou lucernou. Všichni jsou vandalové a granáty se střelbou z koltů burácejí světem, kdežto TNT už je přeci dávno na skladě, čili zjednodušeně GTA hadr. U her zůstaneme, totiž na scénu se dostává NeverQuest a naši hrdinové musí v sobě najít sílu bojovat za spravedlnost a hlavně přemoct originálně drakovitě zpracované tety kuřačky. Marge seskupuje řady hlasitým povzbuzováním z megafonu a když se Homer nafoukne (HomerBall) a kutálí se vstříc smrti, naverbovat se nechá každý. Kdo by se taky nechtěl stát hrdinou se špičatými uchy, že? Všechno opěvování ukončuje famózní perla v podobě titulu Medal of Homer, chcete k tom snad něco dodat?

Spidervepř je ze scény, teď nastupuje Bartman!

Zpět k samotné hře. Každá postava z rodiny je ve hře něčím impozantní a něčím prostě specifická. Stálý přívlastek má snad každá z nich, ale hmotně má každý ze Simpsnů také svoje “věci“, na který by nedal dopustit, vždyť Marge, to jsou modré vertikálně zasazené kadeře, Homera v tomto případě charakterizuje Donut, Maggie dudlík, Barta prak a skateboard, Lisu zase určitě saxofon. Všechny tyto schopnosti pracovat s oblíbenými věcmi a mnoho jiných schopností daných, půjde v mnohém ve hře právem využít především k vítěznému konci, ale samozřejmě i k pobavení, o tom ostatně celá The Simpsons Game je. Homer, který se leckdy transformuje do Homerballu, dokáže využívat i svůj, z jaderné elektrárny po těch 20 let, originální toxický krk. Marge bude ve většině případů vše tak nějak strategizovat. Skládat cestu dál a vysílat Maggie na odjišťování tikajících bomb. Bartman bude, ano, létat a střílet z praku a Lisa nedá ani v tomto případě dopustit na svůj saxofon a většinu bitek povede s ním.

Tak snad konečně naprosto dokonalé?

Zdálo by se, že po všech doteďka prošlých stránkách hry, by The Simpsons Game měla dostat 100%. Arkádovka se vším všudy a konečně něčím originální a jiná, i když paradoxně naprosto stejně žlutá jako vždy. Teď se ale dostáváme ke stránce technické. Nemyslím to špatně, protože hned grafika oslní snad každého, fanoušci jen v mžiku potlačí slzu, že je konečně něco vtáhne do děje. Život občanů Springfieldu opravdu ožil a to i zvukově. Všechno krásně sedí a běží. Nechci kopírovat ostatní recenzenty, ale chyba ve hře a to vskutku skoro jediná velká se zapřít nedá a jí zde určitě uvést musím a uvedu. Celou hru hroutí Al, se kterou souvisí i naprostá skoro nemožnost zemřít a znepříjemnit si tak hru. Každou “minihru“ absolvujete ve dvou, vy a Al, která se rozhoduje po svém, hraje po svém, umírá po svém a znovu ožívá po svém. Ano, je to v něčem přednost, nebudeme tak naštvaní a Simpsnovi si dosyta užijeme, ale hra jako taková postrádá na své herní funkci.

Simpsonovi jsou na svůj žánr fenomenálním počinem

Na hru, která se odvíjí od filmového návrhu a takřka seriálních základů se stala The Simpsons Game naprosto fenomenálním počinem. Parodie lemuje každý roh vaší cesty a rodinka Simpsonových se ani po těch 20 neskutečných let zdaleka nestala okoukanou. Ba naopak. The Simpsons Game a The Simpsons Movie popohnala tvůrce do dalších bojů s Homerem a spol. a třeba se ještě něčeho opravdu pořádného dočkáme. Ano, třeba, ale teď je ten čas si vychutnat přítomnost a budoucnost nechme na někom jiném, na někom kdo ji bude chtít utvářet a to mi určitě nejsme, totiž abychom se do toho nezamotali, ehm… já si raději půjdu na jedno k Vočkovi, vy ne?